Posted on

Grčevi u mišićima – zašto se javlja grč u nozi

Grčevi u mišićima - zašto se javlja grč u nozi

GRČ

Grčevi u mišićima. Uzroci i simptomi grčeva i kako ih zaustaviti? Najčešće se javlja grč u nozi usled nekoliko razloga 

Grčevi u mišićima predstavljaju  iznenadne i nekontrolisane kontrakcije jednog ili veće grupe mišića.

Grčevi u mišićima se javljaju često u nogama a mogu biti praćeni i jakim bolovima što predstavlja problem koji se može javiti kod bilo koga. Grčevi u nogama mogu trajati od nekoliko sekundi do nekoliko minuta. Grčevi u mišićima se često javljaju noću pa često mogu ometati normalan san, a zbog neispavanosti dovode do smanjenja kvaliteta vašeg života. Iako ne predstavljaju ozbiljan problem, grčevi u mišićima mogu vremenom onemogućiti upotrebu pogođenog mišića. Dugi periodi vežbanja ili intenzivnog fizičkog napora, naročito na vrućem vremenu, mogu dovesti do grčeva u mišićima. Neki lekovi i određeni medicinski tretmani takođe mogu uzrokovati grčeve u mišićima.

Simptomi grčeva u mišićima

Većina grčeva u mišićima pogađa pretežno mišiće nogu. Osim iznenadnog, oštrog bola, možete uočiti ili osetiti tvrdu grudvicu mišićnog tkiva pod kožom. Mišić je tvrd i bolan na dodir, oseća se zategnutost.

Kada bi trebalo posetiti lekara?

Mišićni grčevi obično nestaju sami i retko su dovoljno ozbiljni da zahtevaju medicinsku negu. Ali ipak u slučaju da imate neke od sledećih simptoma potrebno je obratiti se lekaru

  • Grčevi vam stvaraju ozbiljne neprijatnosti
  • Grčevi su povezani su sa oticanjem nogu, crvenilom ili promenom kože
  • Povezani su sa mišićnom slabošću
  • Javljaju se dosta često
  • Stanje koje dugo traje
  • Grčevi nisu povezani sa očiglednim uzrocima, kao što je naporna vežba

Uzorci grčeva u mišićima

Prekomerna upotreba mišića, dehidracija, mišićni napor ili jednostavno zadržavanje istog položaja duže vreme može izazvati grč u mišićima. U mnogim slučajevima uzrok nije poznat. Nekada su duboke vene uzrok grča u nogama.

Iako su u većina slučajeva grčevi u mišićima bezopasni simptomi, neki mogu biti povezani sa ozbiljnijim medicinskim poremećajima, kao što su:

  • Neadekvatno snabdevanje krvlju. Sužene arterije koje isporučuju krv u noge (arterioskleroza ekstremiteta) mogu izazvati oštar bol u nogama i stopalima tokom vežbanja. Ovi grčevi obično nestaju ubrzo nakon što prestanka napornog treninga.
  • Kompresija nerva u kičmi (lumbalna stenoza) takođe može dovesti do grčevog bola u nogama. Bol se obično pogoršava što duže hodate.
  • Degenerativne promene na nervima, kičmi ili mozgu.
  • Mineralno iscrpljivanje. Premalo kalijuma, kalcijuma ili magnezijuma u ​​vašoj ishrani može doprineti grčenju nogu. Diuretici – lekovi koji se često koriste u terapiji povišenog krvnog pritiska mogu dovesti do elektrolitnog disbalansa.
  • Stres. Dug uticaj stresa stvara zategnute mišiće koje često prati spazam i bolni grčevi u mišićima

BioRelax kapi protiv nesanice i stresa za grčeve u mišićima

Kako zaustaviti grčeve u mišićima?

Postoji veliki broj načina da rešite ovu vrstu problema, a da biste izabrali koji metod vama najviše odgovara morate što više metoda.

Neki od metoda koje možete isprobati su:

  • Istezanje i masaža mišića.
  • Hlađenje mišića koji se grči (led ne stavljajte direktno na kožu, već možete upotrebiti krpu ili zavoj)
  • Upotrebite neki lek protiv bolova – nesteroidni inflamatorni lekovi kao što je ibuprofen.
  • Unosite dosta tečnosti ili sportskih napitaka bogatih elektrolitima
  • Nabavite dobru suplementaciju magnezijuma, možete potražiti u bilo kojoj boljoj apoteci i pritom se možete savetovati sa farmaceutom
  • Aromaterapija– napravite otopinu od vruće vode i lavandinog ili đumbirovog etarskog ulja, dodajte jednu ili dve kapi ulja koje ste odabrali. Uzmite gazu i stavite ju na površinu vode (kako bi pokupila razblaženo etarsko ulje) i stavite je na bolno mesto.
  • Koristite hranu bogatu kalijumom – banana, paradajz

 Ako imate grč u nozi možete pokušati neku od sledećih stvari :

  • Probajte da šetate
  • Istežite mišić u uspravnom ili sedećem položaju.
  • Unosite dosta vitamina i minerala – kalijum i magnezijum.
  • Pre spavanja popijte šolju čajaod kamilice.
  • Uzmimajte redovno BioRelax kapi jer opuštaju mišiće

Milan Popović