Објављено дана

Kako brzo zaspati – bez tableta za spavanje? Evo šta treba da uradite!

Kako brzo zaspati - bez tableta za spavanje Evo šta treba da uradite
Podeli kvalitetne informacije sa drugima:

KAKO BRZO ZASPATI

Otprilike svaka treća odrasla osoba ne dobije redovno sna. Evo kako brzo zaspati – bez ubotrebe tableta za spavanje!

Kako brzo zaspati?

Vaš kvalitet spavanja utiče na sve, od vaše energije, raspoloženja i mentalne bistrine – do vaše samokontrole, linije struka i ukupnog zdravlja.

Iako postoje mnogi faktori koji igraju ulogu kada je u pitanju vaša sposobnost da zaspite i da dobro spavate preko noći, možete sebi pomoći da što bolje odmorite noću tako što ćete osigurati da se vaša rutina spavanja i okruženje za spavanje prilagode vašim potrebama.

Evo kako brzo zaspati – sledite sledećih 5 ključnih saveta!

  1. Zatamnite sobu za spavanje

Stvari poput budilnika, mobilnog telefona, uličnih svetala ili čak punog meseca mogu uticati na kvalitet vašeg sna. Ova svetla šalju vašem mozgu poruku “buđenja“, koja suzbija proizvodnju melatonina (hormona spavanja) u vašem telu, čineći težim da zaspite.

Ako vas zanima kako brzo zaspati, onda obavezno učinite svoju spavaću sobu potpuno tamnom. Koristite tamne zavese da biste blokirali spoljnu svetlost. Ako vaš budilnik ima LED svetla, treba ga okrenuti naopačke i prekriti. Ovaj savet važi i za mobilne telefone: držite ih van spavaće sobe ili uključite funkciju „ne uznemiravaj“.

  1. Bela buka kao pomoć da brže zaspite

Da li vam treba muzika koja će vas umiriti da biste mogli lepo da spavate? Preferiranje slušanja prijatnog zvuka noću uvelike varira od osobe do osobe. Slušanje muzike ili audio knjige može vam pomoći da se opustite, poboljšavajući kvalitet vašeg sna.

Muzika ima mogućnost da uspori vaše otkucaje srca i čak može da izazove opuštanje mišića. U slične svrhe mogu da se koriste i popularne mašine koje proizvode tzv. “belu buku“ koja mnogim ljudima pomaže da se opuste i da lakše zaspe. To su obično neki prijatni, tihi zvuci – poput zvuka vode, šuma i slično.

Za neke, međutim, buka pre spavanja može izazvati poremećaj obrazaca spavanja. Kada pronađete ono što vam najviše odgovara, držite ovaj nivo buke noću konstantnim. Jednom kada (i ako) uključite muziku u svoju noćnu rutinu, pridržavajte se toga i na dalje, da biste poboljšali san tokom dužeg perioda.

  1. Ohladite sobu za spavanje

Sigurno ste toliko puta čuli da ne valja spavati u toplom. Iako meka i udobna posteljina može olakšati da zaspite ugodnim snom, važan je i drugi aspekt: temperatura. Uveče, telesna temperatura počinje polako da pada, nastavljajući da pada do ranih jutarnjih sati, kada telo počne da se zagreva, pomažući vam da se izvučete iz snova.  Ako se pitate kako brzo zaspati, sobna temperatura od oko 20°C je optimalna.

Topla kupka ili tuširanje toplom vodom uveče pre spavanja takođe može pomoći da se telo “napne“ da se ohladi. Topla kupka ili tuš oko 90 minuta pre spavanja mogu značajno poboljšati kvalitet vašeg spavanja i pomoći vam da zaspite u proseku 10 minuta brže.

  1. Esencijalna ulja koja opuštaju

Pokazalo se da upotreba esencijalnih ulja pomaže da se poboljša kvalitet sna. Posebno je lavanda povezana sa nižim krvnim pritiskom, radom srca i temperaturom kože. Zato obezbedite u svojoj spavaćoj sobi opuštajući mirius lavande.

Ne volite lavandu? Odaberite miris koji vam se sviđa. Međutim, ne birajte miris koji redovno mirišete tokom dana. Korišćenje mirisa samo pre spavanja može pomoći u treniranju tela i mozga da ga povežu sa snom.

Ako esencijalna ulja nisu baš nešto što vas privlači, isprobajte ovaj trik: Prebacite majicu koju je vaš partner nedavno nosio preko jastuka kako biste pomogli sebi da se odvučete u zemlju snova. Možda zvuči suludo, ali istraživanja su otkrila da sam miris vašeg emotivnog partnera može poboljšati kvalitet vaših snova.

  1. Sok od višnje pomaže da bolje spavate

Iako topli napici mogu biti umirujući, opori sok od višnje je prirodan izvor hormona sna – melatonina. Korist? Oni koji su popili dve čaše soka od višnje na dan dobili su u proseku 85 minuta više spavanja u studiji sprovedenoj u aprilu 2014 godine.

Tamara Nikoličić

Podeli kvalitetne informacije sa drugima: