Објављено дана 1 коментар

Himalajska so će postati vaš omiljeni začin – evo i zašto!

Podeli sa prijateljima:

HIMALAJSKA SO

Sa svojom karakterističnom ružičastom bojom, himalajska so je vrlo prepoznatljiva i rado korišćena zbog svog bogatog hranljivog profila.

Himalajska so sadrži veliki broj esencijalnih minerala i sve je popularnija na našem (ali i svetskom) tržištu, budući da dolazi iz nezagađenog područja duboko na Himalajima.

Himalajska so sadrži 84 prirodnih elemenata i minerala koji su od vitalnog značaja za naše zdravlje. Ružičasta boja ove soli je rezultat malog broja oksida gvožđa. Značajni elementi koji su prisutni u tragovima u himalajskoj soli su: cink, selen, jod i bakar.

Smatra se veoma zdravom soli, pre svega zato što joj se ne dodaju hemikalije ili aditivi, i to je potpuno prirodna supstanca.
Obično se prodaje u obliku grubih zrna soli, ali možete je naći i u fino zrnastoj strukturi ili kao velike ploče soli. Bez obzira na oblik, zdravstvene koristi od mineralnih materijala prisutnih u himalajskoj soli su uvek prisutne.

Odakle se vadi himalajska so?

Himalajska so se vadi iz Khevra rudnika soli u Pakistanu, koji se nalaze u podnožju Himalaja. To je drugi po veličini rudnik soli u svetu. So dobijena iz Khevra rudnika uključuje prozirnu, belu, ružičastu, crvenu i tamno crvenu so.

Šta sadrži himalajska so?

Kada je u pitanju himalajska so sastav joj je zaista impresivan. Sadrži 84 minerala koja su dobra za vaše zdravlje. Međutim, nisu svi sastojci himalajske soli tehnički minerali. Neki sastojci ove soli, kao što su vodonik i kiseonik, jesu elementi, ali nisu minerali. Spektralna analiza izvršena na himalajskoj soli pokazuje da ona sadrži makrominerale, kao što su kalcijum i hlorid, kao i minerale u tragovima, uključujući gvožđe i cink.

Ova ružičasta so sadrži mnogo minerala, uključujući natrijum hlorid. Natrijum hlorid ima kubnu strukturu i beo je, ali ružičasta boja himalajske soli dolazi iz oksida gvožđa. Sadrži minerale koji su neophodni za zdravlje, uključujući makrominerale i minerale u tragovima.  Makrominerali su potrebni u relativnom višku i uključuju kalcijum, hlorid, gvožđe, magnezijum, fosfor, kalijum i natrijum. Preporučena dnevna količina ovih makrominerala zavisi od vaše starosti, nivoa aktivnosti i opšteg zdravstvenog stanja. Kalcijum je najčešći mineral u vašem telu i nalazi se u kostima i zubima, a igra i ključnu ulogu u zdravlju nerava i mišića.

Minerali u tragovima su potrebni u malim količinama za zdravlje, a oni koji se nalaze u himalajskoj soli uključuju bor, hrom, bakar, fluor, jod, mangan, molibden, selen i cink.

Ostali minerali u himalajskoj soli uključuju: aluminijum, ugljenik, platina, selen, sumpor i titanijum.

Navodimo vam spisak elemenata nađenih u himalajskoj soli, pored natrijuma i hlorida, a to su:

aktinijum, aluminijum, antimon, arsen, astatin, barijum, berilijum, bizmut, bor, brom, kadmijum, kalcijum, ugljenik, cerijum, cezijum, hlor, hrom, kobalt, bakar, disprozijum, erbijum, europium , fluor, francium, gadolinijum, galijum, germanijum, zlato, hafnijum, holmium, vodonik, indijum, jod, iridijum, gvožđe, lantan, olovo, litijum, lutetinijum, magnezijum, mangan, živa, molibden, neodimijum, neptunium, nikl, niobijum, azot, osmijum, kiseonik, paladijum, fosfor, platina, plutonijum, polonijum, kalijum, prazeodimijum, protaktinium, radijum, renijum, rodijum, rubidijum, rutenijum, samarijum, skandium, selen, silicijum, srebro, natrijum, stroncijum, sumpor, tantal, telur, terbijum, talijum, torijum, tulijum, kalaj, titanijum, uranijum, vanadijum, volfram, itrijum, iterbijum, cink i cirkonijum.

Himalajska so upotreba u ishrani

Himalajska so je zdrava alternativa kuhinjskoj soli. Veći kristali kamene soli se najviše dodaju u supe, variva ili marinade, gde se lako rastvaraju. Kada koristite velike ploče soli za kuvanje, ove slane ploče će oslobađati blagi salinitet u hranu.

Himalajska so zaista poseduje impresivna lekovita dejstva i uopšte prednosti za zdravlje, budući da sadrži obilje korisnih minerala.

Natrijum: Kao prirodni izvor natrijuma, ova vrsta soli obezbeđuje ovaj esencijalni mineral za zdrave telesne funkcije. Natrijum pomaže u regulisanju zapremine krvi i tako reguliše krvni pritisak. Pored toga, pomaže i u kontroli mišićne kontrakcije, nervnih impulsa i srčane funkcije. Natrijum se u prirodi može naći u velikom broju namirnica, ali može da se konzumira i kroz dodavanje soli, kao što je u slučaju himalajske soli. Preporučena dnevna količina natrijuma koja bi trebalo da se konzumira je između 1500 i 2300 mg, za muškarce i žene starosti od 9 do 50 godina.

Prirodni minerali: Kao prirodna so, himalajska so sadrži mnoge minerale (koje smo naveli u prethodnom delu teksta), bez hemijske prerade ili dorade.

Za šta je dobra himalajska so?

Zbog svog mineralnog sadržaja, himalajska so se takođe može koristiti u slanoj terapiji, gde može da pomogne u regulaciji cirkulacije i krvnog pritiska, kao i u lečenju bolesti kože i pomaže da se vrati kiselo-bazna ravnoteža. Da biste svom telu priuštili terapiju u slanoj vodi, potopite se u kupku rastvorene himalajske soli, koja pomaže u podsticanju samoizlečenja i detoksikacije tela putem osmoze.

Zdravstvene prednosti himalajske soli (upotreba):

1. Reguliše nivo vode u organizmu.
2. Reguliše krvni pritisak.
3. Dovodi do ravnoteže telesnu pH vrednost.
4. Pomaže u regulaciji niova glukoze (šećera) u krvi.
5. Pomaže apsorpciju hranjivih materija u crevima, stoga snabdeva organizam dovoljnom količinom energije.
6. Poboljšava zdravlje krvnih sudova, jačinu kostiju i uloge respiratornih (disajnih) organa.
7. Sprečava grčenje mišića.
8. Štiti bubrege i žučnu kesu.
9. Reguliše zdrav obrazac spavanja.
10. Deluje protiv znakova starenja.
11. Podržava libido.

Napomena:

Pored zaista neospornih zdravstvenih prednosti, ova vrsta soli takođe može da sadrži i tragove aluminijuma, olova i nekih otrovnih metala – što je verovatno rizik u slučaju bilo koje druge kamene ili mineralne soli.

Koliko himalajske soli treba da konzumirate?

Kao i kod svake vrste soli, pazite na unos natrijuma. Himalajska so je evidentno dobar izbor za vas, ali svakako da ne smete da preterujete sa njenom upotrebom. Himalajska so je, pre svega, značajan izvor natrijuma, a budući da natrijum uzrokuje zadržavanje vode – preterano konzumiranje himalajske soli može dovesti do različitih zdravstvenih problema, kao što su visok krvni pritisak i bolesti srca, pre svega.

Stručnjaci ne preporučuju unos više od 1.500 miligrama natrijuma dnevno (telo može funkcionisati sa samo 500 miligrama natrijuma dnevno).

1/4 čajne kašičice himalajske soli sadrži oko 500 mg natrijuma. Možete koristiti ovu so malo slobodnije u odnosu na kuhinjsku so, ali ipak ograničite njeno konzumiranje.

Tamara Nikoličić

Podeli sa prijateljima:

1 коментар о “Himalajska so će postati vaš omiljeni začin – evo i zašto!

Затворено за коментаре.