Објављено дана

Pospanost – kako da izbegnete pospanost bez korišćenja kafe?

Pospanost - kako da izbegnete pospanost bez korišćenja kafe?
Podeli kvalitetne informacije sa drugima:

IZBEĆI POSPANOST BEZ KAFE

Često pospanost rešavamo ogromnim količinama kafe iako ona nije najzdravije rešenje. Pročitajte šta sem kofeina može da vam pomogne da ostanete budni.

Pospanost i rešenje

Kako održati budnost?

Da biste izbegli pospanost tokom dana, na poslu, dok učite ili pak, nakon ručka, uvek možete posegnuti za stimulansima, poput kafe ili energetskog pića, ali kako da uradite ovo bez korišćenja kofeina?

Međutim, najefikasniji način da se izbegne spavanje tokom dana je da se dovoljno spava noću. Idealna dužina spavanja je između 7 i 8 sati po noći, međutim, ako osoba spava 9 sati tokom noći i kad se probudi, oseća se osvjženo i raspoloženo, takvoj osobi je potrebno 9 sati dobrog sna.

Za neke  je zaista nemoguće odustati od jutarnje kafe, ali ljudi verovatno ne znaju da postoje valjane alternative za započinjanje dana na najbolji način.

Voda

Osim što je neophodana za dobrobit organizma (vlaži, pročišćava i podstiče diurezu), takođe je odlična za početak dana i pospešivanje buđenja. Zavisno od starosne dobi, telo se sastoji od 55-75% vode. Tokom dana voda se gubi mokraćom i znojem, stoga da biste ostali hidrirani, treba da  popijete dovoljno vode da nadoknadite ovaj gubitak.

Dehidracija može uticati na funkciju mozga, raspoloženje i nivo energije.

U jednom istraživanju, dečaci koji su izgubili 1,61% tečnosti imali su lošiju funkciju memorije i imali povećanu anksioznost i umor. Međutim, imajte na umu da gubitak više od 1% telesne tečnosti obično nastaje samo kod ljudi koji se mnogo znoje, obično zbog velike aktivnosti na visokim temperaturama.

Da biste ostali hidratizirani, obavezno pijte kada ste žedni. Takođe zapamtite da ako vam se mnogo znoji zbog vrućine ili ako ste veoma aktivni, možda će vam trebati malo više vode. Takođe, imajte na umu da stariji ljudi možda nisu uvek žedni, čak i kada trebaju da piju, i možda će morati da se svesno trude da piju više.

Generalno, ako osećate umor i ne mislite da pijete dovoljno vode, pokušajte da je pijete redovno tokom dana, kako biste bili sigurni da ćete ostati hidrirani.

Milan Popović

Podeli kvalitetne informacije sa drugima: